Recenzija prednjeg trijenala – ARTnews.com

Recenzija prednjeg trijenala - ARTnews.com

Nedavno ne mogu prestati razmišljati o argumentu koji je iznijela Maggie Nelson u svojoj posljednjoj knjizi, na slobodi (2021). Napisala je da dok su se umjetnici 20. stoljeća usredotočili na izlaganje gledatelja užasima svijeta, mnogi umjetnici ovog stoljeća usmjerili su svoje napore prema radu potrebnom za liječenje i popravak. Čini se da drugo izdanje FRONT Triennala u Clevelandu, čija je tema iscjeljenje, dovodi Nelsonovu tvrdnju do krajnosti.

Pod nazivom “Oh, Bogovi prašine i duge”, izložba, koju su organizirali kustosica Art21 Tina Kokielsky i umjetnik-dizajner Prem Krishnamurthy, širi se Clevelandom i obližnjim gradovima Akron i Oberlin—regijom čija je primarna industrija, kako se u brošuri izložbe tvrdi, iscjeljivanje, u odnosu na lokalne organizacije kao što su Cleveland Clinic i Anonimni alkoholičari (osnovani u Akronu). Emisija uglavnom izbjegava navođenje izvora naše traume ili uključuje rad koji ispituje ono što kritičari nazivaju wellness industrijskim kompleksom; Umjesto toga, angažira organizacije kao što je klinika Cleveland kao partnere u zajednici i izvore financiranja.

povezani članci

David Geffen Hall, Lincoln Center

Čini se da emisija tvrdi da je stvaranje i gledanje umjetnosti dobro za dušu, sve dok posao ne ide preduboko. U Oberlinu, FRONT pozdravlja gledatelje u ateljeu pokojne slikarice Audre Skuodas. Kao dijete izbjeglica iz Litve nakon Drugog svjetskog rata, Skuodas je desetljećima izrađivao nevjerojatne duhovne slike figurativnih figura naspram pastelnih uzoraka. Kustosi su objasnili svoju odluku da pokažu njezin radni prostor kao i svoje slike u Muzeju umjetnosti Akron i rekli su da žele istaknuti kako je proces slikanja pomogao Skuodas da se nosi s traumom rata i raseljavanja. Ovdje i drugdje biraju djela koja odgovaraju na probleme koji se drže izvan okvira.

Postao sam frustriran umjetnošću koja pokušava natjerati gledatelje da shvate da je svijet tako turbulentan i da mu prijeti kraj, jer su te činjenice toliko očite da sam siguran da ne bih imao ništa protiv da me izliječe. Dakle, iako je moj prvi dojam o trogodišnjaku bio da je prekrasan, pun logotipa duginih boja—odnosno na font naslova Langston Hughes serije—ostala sam otvorena uma. Dok sam gledao oko sebe, stalno sam se pitao jesam li se osjećao izliječenim, i u jednom trenutku, mislim da jesam. Bio je u šminki Jess Clayton 40 dio dio (2022), koji sadrži algoritamski remiksirane pjesme reproducirane u 40-kanalnom surround zvuku. Kad sam je posjetio, netko je povezao svoj telefon s interaktivnim postavkama i počeo igrati Adele, čiju molbu “budi tiho sa mnom”, koja je bila isprekidana s računalom uz pauzu učitavanja. Njezin otvor za grlo zasjenio je sterilnu tišinu clevelandske knjižnice, i ona je to osjetila. Da bi umjetnost “liječila”, vjerojatno mora biti malo sirasta. Neugodno je i utješno podsjetiti se da vaši intimni osjećaji slijede nekakav scenarij koji se može pretvoriti u pop pjesmu.

Jess Clayton: Dio od 40 dijelova, 2022., 40 zvučnika s prilagođenim nosačima, dva sjedala, baza, elektronika, prilagođeni softver, promjenjive dimenzije; U javnoj knjižnici Clevelanda.

terenski studio

Još jedan vrhunac također je ukazao na iscjeliteljski potencijal pop glazbe: video članak koji je naručio Wong Kit Yi Implantacija unutarnjeg glasa (2022), koji se odvija kroz titlove koji svijetle slijeva nadesno poput znakova za karaoke. Na zakazane dane otvaranja, umjetnica je bila tu da je sama pročita. Zajedno pletu priče o iscjeljenjima koja se odvijaju u Clevelandu i Kini. Jedan uključuje prvu uspješnu implantaciju govorne kutije, koja je izvedena 1998. u klinici Cleveland, gdje je rad instaliran; Drugi razlog vezan je uz majčinu dijagnozu plućne fibroze za koju nema lijeka. Kao i kod većine djela u Tri godine, ton je razigran, ali Wongov doprinos ističe se otvorenim pitanjem je li iscjeljenje uvijek bilo mogući ili prikladan cilj. “Osjećam da riječ ‘lijek’,” kaže ona u video prezentaciji, ‘počinje zvučati kao generički lijek bez recepta koji se može koristiti za bilo koji problem. I to može prouzročiti dodatne probleme.“ Ovo je učinilo još očitijim izostavljanje rada suvremenih umjetnika povezanih s Pravdom za invalidnost koji su uvijek isticali upravo to.

U emisiji su prikazana djela o iscjeljivanju, iscjeliteljski rad za umjetnike i zajednice te rad koji je pokušao iscijeliti svoje gledatelje. Pa sam se stalno pitao jesam li, ili točno kako, slomljen i koliko je slična vrsta štete koju sam imao i potreba za oporavkom od druge vrste posjetitelja. “Oh, bogovi prašine i duge” snimljen je prije pandemije, ali ipak počinje u razdoblju kada ne treba imenovati mnoga svjetska zla. Doista, zvalo ju je dosta umjetnika. Ponekad sam se pitao kome je ta šutnja bila od koristi, a koga su ušutkali. za zora, novi rad koji je 2021. naručila klinika Cleveland, Jacoby Satterwhite zamolio je obližnje crne stanovnike Fairfaxa da naslikaju ono što su smatrali “utopijom”. Potom je digitalizirao i pojednostavio njihove crteže, pretvarajući ih u mural izvan vitalnog spremišta klinike. jedan dijagram koji prikazuje kocku s jednim ili dva slova na svakoj strani, sričući trijeznost; Pojavljuje se još jedna vaza s tulipanima. Za srodnu instalaciju izloženu na Institutu za umjetnost u Clevelandu, Satterwhite je animirao ove slike, stvarajući digitalne prostore kojima se može kretati pomoću X-Box konzole – mali korak prema oživljavanju utopije za stanovnike. Možemo nagađati zašto je slavni i rastući kampus medicinskog istraživanja želio regrutirati umjetnika da im pomogne popraviti odnose u zajednici i zašto je zapadna biomedicinska industrija osjetila potrebu povezati se sa zajednicom koja je izgubila njezino povjerenje. No, čini se da ta gesta umjetnika stavlja u neugodan položaj “čarobnjaka”. U idealnom slučaju, iscjeljenje je manje poput izbjegavanja teških razgovora, a više poput pronalaženja načina da ih učinite mirnim i konstruktivnim, bez izbjegavanja odgovornosti.

terenski studio

Najjači kustoski argument za umjetnost i iscjeljivanje pojavio se na izložbi o zanatima koju je kurirao Morteza Valli u Muzeju umjetnosti Akron. Sveobuhvatna premisa da su ponavljajući umjetnički procesi ljekoviti činila se pomalo očitom i pozivala se na okvir Studija Skuodas, ali uvjerljiv pododjeljak uključivao je radove u kojima umjetnici ponovno koriste otpad, spašavaju nešto iz smeća koje ispunjava naš planet – ili barem modeliraju princip postupanja s otpadom, a ne otpremanja na druga mjesta. U gotovim djelima koja često posuđuju autodijelove, umjetnik rođen u Michiganu Dominic Pallarcio ponovno koristi nepostojeće predmete, često eliminirajući razlike između zanata i popravka ili majstorstva. Njegove elegantne i otkačene skulpture – poput Brita filtera za vodu postavljenog na anodiziranu bakrenu cijev – rezultiraju podsjećanjem na Flintovu krizu s vodom, a istodobno pružaju prostor za tugovanje zbog ekološkog rasizma.

Broj ovogodišnjih potisnutih i odgođenih godina – koje su se pojavile u svijetu nakon godina preživljavanja – činilo se da se s tjeskobom i nelagodom podijelio u dva tabora: one koji favoriziraju politiku u obliku teškog obrazovanja (Berlin) ili društvene prakse ( Documenta), te onih koji iskazuju svojevrsnu iscrpljenost imenovanjem Svega što nam smeta (novi muzej, pročelje) ili što umjetnost naziva ljepšom od političke (Venecija). Ova podjela je razočaravajuće jednostavna. Izložbe mogu biti pozitivne, orijentirane na reforme, pa čak i nevjerojatno cool bez plesanja oko kritičnih pitanja.